Forum Harry Potter World- Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Księga Zaklęć

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Harry Potter World- Strona Główna -> Gwardia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tom Revon
Dyrektor
Dyrektor



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Gabinetu Dyrektora

PostWysłany: Sob 15:35, 06 Sty 2007    Temat postu: Księga Zaklęć

Piszcie tu zaklęcia jakie znacie Nazwę i opis Tylko bez spamu.

Ja zacznę DISILLUSION (illusion - iluzja) - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alya_
Nauczyciel
Nauczyciel



Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 16:48, 15 Sty 2007    Temat postu:

FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka, zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. Tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom Revon
Dyrektor
Dyrektor



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Gabinetu Dyrektora

PostWysłany: Pon 17:41, 15 Sty 2007    Temat postu:

Ferula-Zaklęcię pierwszej pomocy,owija bandarzem i leczy zranionom kończynę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Games Master
Redaktor Naczelny
Redaktor Naczelny



Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto 21:15, 23 Sty 2007    Temat postu: Expecto Patronum

Expecto Patronum - zaklęcie obronne, dzięki któremu wyczarowujem Patronusa czyli tarczę, która jest zmaterializowaną postacią energii. Służy do obrony przed Dementorami. Czar poznajemy dokładniej w trzeciej części przygód Harrego Pottera, użył go prof. Lupin


Incarcerus - zaklęcie, które obezwładnia człowieka bądź zwierzę magicznymi linami. Zaklęcia po raz pierwszy użył prof. Quirrell.

Accio - jest to zaklęcie przywołujące osobę lub przedmiot. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucenie czaru oraz wypowiedzeniu imiona osoby lub nazwy przedmiotu lub poprzez wskazanie na przedmiot i wypowiedzenie zaklęcia.
W czwartej części przygód Harry używa go podczas Turnieju Trójmagicznego aby wezwać swoją miotłę Błyskawicę i ukraść jajo Smoka.


Alohomora - zaklęcie otwierające zamki np. w drzwiach. Po raz pierwszy zostało uzytę przez Hermionę w pierwszym tomie przygód Harrego Pottera.


Diffendo - Zaklęcie którym rozcina się sznury, worki, żywopłoty itp.


Drętwota - zaklęcie Oszałamiające, które sprawia utratę przytomności osoby poszkodowanej.


Evanesco - zaklęcie powoduje znikanie.


Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające, po jego rzuceniu ofierze wylatuje z ręki różdżka.


Flipendo - zaklęcie które popycha lub przesuwa dany przedmiot.


Rictusempra - zniewala Łaskotka


Więcej zaklęć kiedy indziej.


Zaklęcia niewybaczalne:


Avada Kedavra - jest najgroźniejszym z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i bardzo niebezpieczne – za jego sprawą uśmiercić można żywą istotę. Nie ma na nie przeciwzaklęcia.



Cruciatus - jest zaklęciem służącym do zadawania bólu. Jego formuła brzmi crucio. Ofiara zaklęcia przeżywa niewyobrażalne męki, jednak nie umiera – zaklęcie trwa tak długo, aż czarodziej rzucający je zdejmie klątwę, co może trwać nawet kilka dni.


Imperius - jest zaklęciem służącym do przejmowania kontroli nad innym człowiekiem bądź innym stworzeniem. Formuła zaklęcia brzmi imperio. Ofiara klątwy przestaje racjonalnie myśleć, pozostając posłuszna rozkazom czarodzieja, który rzuca klątwę.


Sectumsempra - zaklęcie powodujące ciężkie zranienie trafionej osoby, najprawdopodobniej
wynalezione przez Księcia Półkrwi (Snape'a).


Tormenta - Pojawia się w niektórych Fan Fiction jako zaklęcie o podobnym działaniu jak Cruciatus. Nie powoduje trwałych uszkodzeń ciała


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom Revon
Dyrektor
Dyrektor



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Gabinetu Dyrektora

PostWysłany: Śro 17:02, 24 Sty 2007    Temat postu:

ALATROPUS - zaklęcie, które wypala oczy (stosować tylko na bazyliszkach lub meduzach!)

ALOHOMORA (otwierać) - zaklęcie otwierające zamki.

ARANIA EXCUMEI - (aranea - pająk, excume - usuwać) - zaklęcie, które usuwa pająki (odrzuca je).

AVIS (ptak) - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki.

AQUATIO (aqua - woda) - zaklęcie umożliwiające przeniesienie wody w inne miejsce.

BETIZO (być miękkim) - zaklęcie powodujące, że nasze ciało staje się miękkie.

BOMBARDA - zaklęcie powodujące wybuch wskazanego przedmiotu.

BRACIAM EMENDO - zaklęcie, które usuwa z naszego ciała kość.

CALIGO (zaciemniać, ciemnością otoczyć) - zaklęcie wyczarowujące gęsty czarny dym.

CARDIACUS (chory na żołądek) - zaklęcie, które powoduje chorobę żołądkową.

CONFUNDUS (confundo - pomieszać) - zaklęcie omamienia

CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które działa na oczy (oślepia).

COLAPHUS (uderzyć) - zaklęcie uderzające niczym pięść.

COMPESCO (ograniczać, owijać, uciskać) - zaklęcie owijające niewidzialnym sznurem.

DELIRIUS (szalony, głupi) - zaklęcie ogłupiające.

DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.

DIFFINDO (rozłupać) - zaklęcie, które przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia.

DISILLUSION (illusion - iluzja) - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.

DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące drętwotę ciała.

DISPOLSO (rozbijać) - zaklęcie rozbijające wskazany przedmiot.

DOMITUS (oswoić) - zaklęcie oswajające dzikie zwierzęta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lestat
Duch
Duch



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:15, 01 Lut 2007    Temat postu:

SERPENSORTIA - wyczarowuje węża.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tom Revon
Dyrektor
Dyrektor



Dołączył: 27 Gru 2006
Posty: 230
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z Gabinetu Dyrektora

PostWysłany: Sob 14:28, 03 Lut 2007    Temat postu:

SILENCIO (silentium - milczenie) - zaklęcie uciszające, które odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.

SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń.

SOLIDE (solidus - gęsty) - zaklęcie powodujące zgęstnienie.

SONORUS (wydający dźwięki) - zaklęcie wzmacniające głos.

STUPEFY - zaklęcie ogłuszające.

SURDUS (głuchy) - zaklęcie ogłuszające.

TACITUS (milczący) - zaklęcie powodujące milczenie (to samo działanie co SILIENCIO).

TARANTALLEGRA - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.

TELEPORTO - zaklęcie, które potrafi przenieść czarodzieja na niewielką odległość.

TORPEO - zaklęcie powodujące drętwotę ciała (to samo działanie co DRĘTOWTA).

WINGARDIUM LEVIOSA (levis - lekki) - zaklęcie unoszące w górę nawet najcięższe rzeczy.

VERSARIO - zaklęcie, które rzuca się na gładką powierzchnię lustra po to, aby zobaczyć w nim odbicie swojego przeciwieństwa.
§ Zaklęcia nienazwane

ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą.

ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów.

ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji.

ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia.

ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposób, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł.

ZAKLĘCIE POPLĄTANIA JĘZYKA - potrafi zamieszać w myślach i sprawić, że człowiek zachowuje się niczym warzywko.

ZAKLĘCIE PROTEUSZA - zaklęcie, które umożliwia poznanie prawdy tylko pewnym osobom (najczęściej rzuca się je na przedmioty, aby pokazywały ukryte wiadomości).

ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - zaklęcie, które polega na lewitacji przedmiotów.

ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, które szczelnie przyczepia przedmiot do swojego miejsca na stałe.

ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - zaklęcie, które powoduje na przykład szybki wzrost roślin.

§ Przeciwzaklęcia

APERACJUM (aperio - ujawnienie) - przeciwzaklęcie do DISILUSION, które powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne.

AREO (twardy) - przeciwzaklęcie do MOLLIO, powodujące stwardnienie.

ASSERTIO (wyzwolenie) - przeciwzaklęcie zaklęcia IMPERIO i CONFUNDUS, które potrafi częściowo wyzwolić własną wolę.

CENTO ONIS (zgasić ogień) - przeciwzaklęcie zaklęcia INCENDIO, które gasi ogień.

CHOREA DEMOROR (koniec tańców) - przeciwzaklęcie zaklęcia TARANTALLEGRA, zatrzymuje nogi w miejscu.

CONCALEFACIO (zagrzać, rozgrzać) - przeciwzaklęcie zaklęcia GLACIUS i FRIGUS, które rozgrzewa.

CONSPICOR (ujawnienie) - przeciwzaklęcie do DISILUSION, powodujące ujawnienie tego, co jest niewidzialne (lepsze w działaniu od APERACJUM).

COOLOPORTUS - przeciwzaklęcie do zaklęcia ALOCHOMORA, które zamyka drzwi.

DEDOLEO (przeboleć) - przeciwzaklęcie do zaklęcia CRUCIATUSA powodujące lekkie ustanie bólu.

DELETRIUS (deleo - zniszczyć) - przeciwzaklęcie do PRIORI INCANTATEM, które usuwa widmo ostatnio użytego zaklęcia.

DESTERBEND - przeciwzaklęcie zaklęcia LEBENS, które odbiera przedmiotom 'życie'.

ENERVATE - przeciwzaklęcie do DRĘTWOTY przywracające przytomność.

EXEVO TEO - przeciwzaklęcie zaklęcia PREISEN VENALT, które niszczy wyczarowane kajdany.

FIRMO (wzmocnić) - przeciwzaklęcie do zaklęcia ENERVO, które powoduje wzmocnienie.

NOX (noc) - przeciwzaklęcie do LUMOS, które gasi światło na końcu różdżki.

NUDITUM (nudo - odsłaniać, ditum - sekret) - przeciwzaklęcie do zaklęcia FIDELIUSA, które potrafi odsłonić (tylko część!) sekretu zdeponowanego w człowieku/czarodzieju.

QUIETUS (spokojnie) - przeciwzaklęcie do zaklęcia SONORUS, które powoduje powrót głosu do normalnego poziomu.

REDUCIO (zmniejszać się) - przeciwzaklęcie do zaklęcia ENGORGIO, które pomniejsza.

TALUS CONTINEO (talus - kość, continego - złączyć, połączyć) - przeciwzaklęcie zaklęcia FRACTUM, które powoduje złączenie, zrośnięcie się kości.

WADDIWASI - przeciwzaklęcie zaklęcia EXCAECO, które powoduje odblokowanie otworu.

§ Obrona przed czarną magią

ARMATUS (uzbrojony) - zaklęcie powodujące, że niektóre czary będą się od nas odbijać.

CONANIMONIS (obrońca duszy) - zaklęcie, tworzące we wnętrzu duszy zaporę przed zaklęciami duchowymi.

DECUTERE (odbić) - zaklęcie lustra, które odbija inne zaklęcia (oprócz niewybaczalnych).

DEFENSIO (obrona) - zaklęcie tworzące obronę przed czarami (lepsze od PROTEGO).

EXPECTO PATRONUM (expecto - oczekiwać, patronus - patron) - zaklęcie wyczarowujące Patronusa - naszą duchową tarczę i obrońcę przed czarną magią.

EXPELLIARMUS (wyrzucać, rozbrajać) - zaklęcie rozbrajające.

IMPEDIMENTO (przeszkoda) - zaklęcie spowalniające działanie innego czaru, lub spowalniające pędzący ku nam czar.

LEGILIMENS - zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby.

PETRIFICUS TOTALUS (całkowita petryfikacja) - zaklęcie, które powoduje petryfikację, czyli paraliż całego ciała.

RIDDIKULUS (śmieszny) - zaklęcie obezwładniające bogina, zmusza go do zamienienia się w coś zabawnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lotembarlove
Duch
Duch



Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 4:06, 12 Mar 2007    Temat postu:

Lindsay Lohan Doing A Hung Guy!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lell
Duch
Duch



Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:01, 12 Mar 2007    Temat postu:

Catherine Zeta Jone Throatjob!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lell
Duch
Duch



Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:06, 12 Mar 2007    Temat postu:

Britney Spears Spreading Outdoors!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adjo1
Duch
Duch



Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:54, 17 Mar 2007    Temat postu:

Britney Spears Spreading Outdoors!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dracon
Duch
Duch



Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:06, 04 Sie 2007    Temat postu:

ACCIO- zaklęcie przywołujące wybraną rzecz (przybycie), z łaciny accio oznacza "przywołać".

ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamki drzwi, okien, kufrów, itp. (ALOHOMORA znaczy otwarcie).

ANAPNEO- zaklęcie ratujące osobę przed zakrztuszeniem się, np. jedzeniem .

APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne (APARECJUM znaczy ujawnianie).

AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca (śmierć natychmiastowa), "wymaga potężnej mocy magicznej", za użycie tego zaklęcia grozi dożywotnie przebywanie w Azkabanie (więcej informacji).

AVIS - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki (zaklęcia tego użył pan Ollivander podczas sprawdzania różdżki Wiktora Kruma przed Turniejem Trójmagicznym).

CARPE RETRACTUM - zaklęcie z gry "Harry Potter i Więzień Azkabanu"; rzucający to zaklęcie może skutecznie przyciągnąć do siebie przedmioty, a także przyciągnąć siebie do nieruchomych przedmiotów .

CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie, które czyści różne przedmioty.

CONFUNDUS - zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie (confundo oznacza pomieszać).

CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które działa na oczy (oślepia). Wiktor Krum pokonał tym sposobem chińskiego ogniomiota .

COOLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi, Hermiona i Harry użyli je kilkakrotnie, kiedy uciekali wraz z innymi przed śmierciożercami w Departamencie Tajemnic .

CRUCIO - zaklęcie zadające ból, zakazana klątwa Cruciatusa, która zadaje ból krzyżowy lub:

CRUCIATUS - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki ból (dodała Wiedźma); nazwa tego zaklęcia wzięła się od łacińskiego czasownika "cruciare" co oznacza "torturować".

DELETRIUS - zaklęcie powodujące koniec działania zaklęcia Priori Incantatem, przeciwzaklęcie do Priori Incantatem (przeciwność).

DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.

DIFFINDO - zaklęcie, które przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia, przydatne na lekcjach zielarstwa.

DISSENDIUM - zaklęcie powodujące otwieranie np. przejścia do Hogsmeade w garbie jednookiej czarownicy (Dissendium znaczy przeciwieństwo zakończenia).

DISILLUSION - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.

DRACONIFORS - zaklęcie z gry "Harry Potter i Więzień Azkabanu"; przemienia smocze statuetki w małe, żywe, latające smoki, którymi można sterować przez krótki okres czasu .

DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące drętwotę ciała, Harry używał go podczas zadania w labiryncie .

ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty.

ENGORGIO - zaklęcie powiększające (Energia).

EPISKEY - formuła zaklęcia leczącego, np. złamania jakiejś części ciała. Tonks doprowadziła tym zaklęciem do porządku nos Harry'ego po tym, jak kopnął go w twarz Draco Malfoy .

EVANESCO - pod wpływem tego zaklęcia znikają przedmioty i eliksiry .

EXPECTO PATRONUM - zaklęcie zwane Patronusem, na dźwięk którego pojawia się Patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów. Jest projekcją tego, czym żywi się dementor, czyli nadziei, szczęścia, woli przeżycia, ale nie może odczuwać rozpaczy jak prawdziwy człowiek, więc dementor nic mu nie może zrobić. Jest to bardzo trudne zaklęcie, wielu wykwalifikowanych czarodziejów ma z nim trudności.

EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające (znaczy wyrzucać rozbrajać).

FERAVERTO - tym zaklęciem profesor McGonagall zamieniła ptaka w kielich .

FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek (opatrzenie).

FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka . zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. Tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna.

FINITE INCANTATEM - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć (to samo co neutralizacja).

FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic .

FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotów i potworów (odwrócenie przesunięcia).

FURNUNCULUS - zaklęcie parzące .

GLACIUS - zaklęcie z gry "Harry Potter i Więzień Azkabanu"; dzięki temu zaklęciu, można zmienić wodę w lód oraz gasić pożary. Glacius to bardzo przydatne zaklęcie przeciwko niektórym, ognistym mieszkańcom Hogwartu .

IMMOBILlUS - zaklęcie "wyciskające" z chochlików kornwalijskich energię. Stają się wtedy nieszkodliwe i spokojne! (dodała Aśka); uzupełnienie od Ariene: zaklęcie nie pozbawia mocy tylko unieruchamia.

IMPENDIMENTO - zaklęcie spowalniające działanie lub inaczej, jak sugeruje Potteromaniak, jest to zaklęcie ( a właściwie urok ) broniące przed czarną magią.

IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą.

IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę, dobre dla "okularników" ponieważ krople deszczu nie osiadają na szkłach.

INCANCERUS - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika. Tym sposobem profesor Umbridge związała centaura Zakałę w Zakazanym Lesie .

INCENDIO - zaklęcie powodujące, że płonie ogień w kominku.

LEGILIMENS- zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby .

LEVICORPUS - jedno z zaklęć wymyślonych przez Księcia Półkrwi, zaklęcie niewerbalne, powodujące lewitację w powietrzu, niestety głową w dół .

LIBERACORPUS - przeciwzaklęcie do czaru "Levicorpus".

LINIA WIEKU - zaklęcie, którego użył Dumbledore w HPiCO, by nie dopuścić uczniów poniżej 17-ego roku życia do wzięcia udziału w Turnieju Trójmagiczym.

LOCOMOTOR - zaklęcie powodujace przemieszczenie, lewitację przedmiotu i możliwość sterowania nim za pomocą różdżki. Działanie podobne do Mobiliarbus (z łaciny: locatio - umieszczenie, locus - miejsce, przestrzeń, moto - poruszać) .

LOCOMOTOR MORTIS - zaklęcie zwierające nogi.

LUMOS - zaklęcie, które powoduje, że zapala się światełko na końcu różdżki i oświetla pomieszczenie (blask).

MOBILIARBUS - zaklęcie powodujące przemieszczanie się przedmiotów.

MOBILICORPUS - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby niewidzialne sznurki pociągały za przeguby, szyję i kolana.

MORSMORDRE - wywołuje znak ciemności - Mroczny Znak (znak mordu).

MUFFLIATO - zaklęcie, które wypełniało uszy stojących w pobliżu osób niezidentyfikowanym brzęczeniem tak, że można było prowadzić w klasie długie rozmowy bez obawy, że zostanie się podsłuchanym .

NOX - gasi światło na końcu różdżki, przeciwzaklęcie do Lumos ("anty blask").

OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi.

OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia, które powoduje zanik lub modyfikację pamięci, użyte przez Lockhart'a spowodowało eksplodowanie złamanej różdżki Rona z siłą małej bomby.

OCULUS REPARE - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary.

ORCHIDEUS - zaklęcie wyczarowujące kwiaty, użył go pan Ollivander sprawdzając różdżkę Fleur Delacour przed Turniejem Trójmagicznym.

PAKUJ - zaklęcie, które pakuje ubrania .

PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie mające poskromić chochliki kornwalijskie.

PETRIFICUS TOTALUS - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja).

PORTUS - zaklęcie zamieniające przedmiot w świstoklik .

PRIORI INCANTATEM - to zaklęcie wyjątkowe, które powoduje złączenie się różdżek - sióstr czyli mających ten sam rdzeń; nie chcą one walczyć jedna przeciwko drugiej lecz gdy są do tego zmuszane, to pojawiają się ostatnie zaklęcia wywoływane przez różdżkę tego, który ma w danym momencie bliżej siebie na nici tajemnicze światełko (zaklęcia są przypominane odwrotnie do chronologii czasu) .

PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, która odbija zaklęcia (dodał Nemo).

QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu.

REDUCIO - zaklęcie pomniejszające. Potteromaniak sugeruje,że REDUCIO jest przeciwzaklęciem do Engorgio (zaklęcie powiększające). Sugestia wydaje się być logiczna.

REDUCTO - zaklęcie redukujące .

RELASHIO - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze.

REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby.

RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą.

RIDDIKULUS - zaklęcie obezwładniające bogina, zmusza go do zamienienia się w coś zabawnego.

SECTUMSEMPRA - złowrogie zaklęcie wymyślone przez Księcia Półkrwi, które spowodowało, że z twarzy i piersi Malfoy'a trysła krew, jakby ktoś ciął go na odlew niewidzialnym mieczem .

SERPENSORTIA - zaklęcie, które wyczarowuje węża z różdżki.

SILENCIO - zaklęcie uciszające, które odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.

SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.

SONORUS - zaklęcie wzmacniające głos, użył go Ludo Bagman podczas komentowania finału Mistrzostw Świata w Quidditchu.

SPECIALIS REVELIO - zaklęcie sprawdzające czy dany przedmiot nie ma jakiś właściwości czarnomagicznych .

SPONGIFY - zaklęcie wymyślone przez autorów gry HP i KT. Polega ono na rzuceniu czaru na znak sprężyny i wskoczenie na nią. Wysoki skok gwarantowany!! .

TARANTALLEGRA - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.

TERGEO - zaklęcie oczyszczające. Hermiona w ten sposób ściągnęła zaschniętą krew z twarzy Harry'ego .

TORTURA TRANSMUTACJI - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból .

UROK NAROWISTOŚCI - zaklęcie, które powoduje narowistość latającej miotły.

UROK POPLĄTANIA JĘZYKA - zaklęcie, przy pomocy którego podobno Gilderoy Lockhart wyleczył wieśniaka z Transylwanii.

VIPERA EVANESCA/IVANESCA - zaklęcie użyte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzucił je Snape na węża, z którego zostało tylko trochę pyłu : "vipera" czyli "wąż", "żmija" i "evanesco" czyli "usunąć coś".

WADDIWASI - odblokowanie otworu, na dźwięk tego zaklęcia rzuconego przez profesora Lupina, z dziurki od klucza wystrzeliła grudka gumy do żucia i trafiła prosto w dziurkę nosa Irytka.

WINGARDIUM LEVIOSA - zaklęcie, na dźwięk którego latają różne przedmioty.

WSKAŻ MI - zaklęcie, które powoduje, że różdżka obraca się na północ .

ZAKLĘCIA NIEWERBALNE - zaklęcia, których używa się bez wypowiadania na głos ich formuł. Nie ostrzega się przeciwnika jakiego rodzaju magii chce się użyć, co daje ułamek sekundy przewagi .

ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego.

ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów.

ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji .

ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia .

ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposób, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł.

ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - zaklęcie odwrotne do ZAKLĘCIA PRZYWOŁUJĄCEGO; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka .

ZAKLĘCIE PODUSZKOWE - (nie wiem jak to jest przetłumaczone, w każdym razie jest w "Quidditch przez wieki") polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników Quidditcha to mężczyźni...

ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442 (.

ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - użył je Zgredek w HPiKT, przy okazji robiąc okropny bałagan w domu Dursley'ów; polega na lewitacji przedmiotów, coś jak WINGARDIUM LEVIOSA .

ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, którym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzają życie mieszkańcom domu przy Grimmauld Place 12 .

ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - jak sama nazwa wskazuje, zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin. Tym zaklęciem Hagrid powiększył swoje dynie na "Noc Duchów" .


źródło:harrypotttergd


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lunalovegood
Duch
Duch



Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 17:07, 30 Gru 2010    Temat postu:

ktoś jeszcze jest na tym forum w ogóle ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Harry Potter World- Strona Główna -> Gwardia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1